review craps spelregels

Craps spelregels: Een complete handleiding

Hoe werkt craps eigenlijk en wat zijn de craps spelregels. 

Bij Craps, gooit een shooter(werper) een paar dobbelstenen om een Point vast te stellen – en bets/weddenschappen worden daarna ingezet of de shooter hetzelfde Point kan werpen voordat er een 7 wordt gegooid. De reeks van dobbelsteen worpen die nodig zijn om een Point te herhalen noemt men een ronde. Elke ronde begint met een zogenaamde Come Out worp waarbij de shooter probeert het Point te bepalen. 

 

Een paar dobbelstenen kan dus een Point maken van 2 tot 12, maar enkel een totaal van 4, 5, 6, 8, 9, of 10 kan een Point worden. 2 (snake eyes), 3 (crosseyes), en 12 (box cars) noemt men craps, een totaal van 7 of 11 noemt men natural. Tijdens Come Out is de ronde meteen voorbij wanneer er craps, dus 2 (snake eyes), 3 (crosseyes), of 12 (box cars) wordt gegooid of bij het gooien van een natural, een totaal van 7 of 11. Wanneer er eenmaal een Point is vastgesteld komt het spel in de midgame fase van de ronde en blijft de shooter de dobbelstenen net zo lang gooien totdat hij het Point opnieuw gooit of een 7 – de beide nummers die de ronde zullen beëindigen.

Het aantal worpen met de dobbelstenen tussen de openingsworp, Come Out, en het eind van een ronde kan oneindig zijn. Echter, wanneer de shooter als eerste getal een 7 gooit voordat hij de Point gooit verliest hij zijn openingsinzet, hij sevens out en de dobbelstenen gaan naar een andere shooter voor het begin van een nieuwe ronde. Een speler die als openingsworp 2, 3 of 12 gooit verliest ook,craps out, en geeft de dobbelstenen aan een andere speler. Bij een natural (7 of 11) tijdens een Come Out behoudt de shooter de dobbelstenen en mag hij opnieuw gooien voor een nieuw Come Out, (openings)worp.

Er is een verscheidenheid aan Bets, inzetten of weddenschappen, die kunnen worden geplaatst op iedere worp, sommige zijn voorwaardelijk, andere zijn inzetten tegen bepaalde worpen. Sommige weddenschappen blijven staan gedurende de gehele ronde, sommige blijven staan gedurende meerdere rondes en sommige weddenschappen staan slechts voor één worp. Deze variatie maakt Craps snel, opwindend en fascinerend om te spelen. En werkt het martingale systeem bij craps?

De beste manier om Craps voor het eerst online te spelen in Holland Casino Online of Unibet is met een Pass Line weddenschap op de Come Out worp. Wanneer de Come Out worp een 7 of een 11 is (een natural) wint men meteen en is de uitbetaling 1-1. Wanneer er eenmaal een Point is gevestigd dan wordt er 1-1 uitbetaald bij een Pass Line inzet in geval het Point opnieuw wordt geworpen voordat er een 7 wordt gegooid. Heel anders dus dan het dobbelspel Sic Bo.

Hieronder volgt een volledig uitleg van alle mogelijke inzetten en de craps spelregels. Een Craps tafel huren is ook mogelijk bij Full House Casino’s

Craps spelregels

Craps spelregels en Inzetopties:

Pass Line :

— Ook bekend als de Front Line inzet, een Pass Line inzet wedt dat de shooter een Point gooit voordat hij een 7 gooit. De inzet voor een Pass Line moet geplaatst worden vóór de Come Out worp. (De croupier zal “Plaats u weddenschappen voor de Come Out worp” roepen om de spelers te laten weten wanneer zij een Pass Line inzet kunnen plaatsen.) Bij een natural worp (7 of 11) wint de Pass Line inzet meteen. De Pass Line inzet verliest, of craps out, bij een Craps (2, 3 of 12) tijdens de Come Out.

Ieder ander Come Out worp resultaat (4, 5, 6, 8, 9 en 10) wordt het Point en een schijf, Puck genaamd wordt met de zijde ON op de Craps tafel gelegd over het vak met het geworpen nummer om aan te geven dat er een Point is gegooid. Wanneer de Puck ON is winnen Pass Line weddenschappen wanneer hetzelfde Point wordt gegooid en verliezen ze wanneer er een 7 wordt gegooid. Uitbetaling geschiedt 1-1.

Niet afgewerkte op onopgeloste “Pass Line” inzetten kunnen niet worden verwijderd of veranderd; ze blijven staan tot het eind van de ronde. Wanneer er eenmaal een Point is gevestigd kan de ronde alleen beëindigd worden door wederom het Point te gooien of door het gooien van een 7. Wanneer de Puck gedraaid wordt naar OFF en verplaatst naar de linker bovenkant van de tafel weten de spelers dat de ronde voorbij is en dat de volgende worp een Come Out worp zal zijn.

Don’t Pass Bar

— Ook bekend als de Back Line, de Don’t Pass is het tegenovergestelde van de Pass: de inzet wint wanneer er een 7 wordt gegooid vóór het Point wordt gegooid en verliest wanneer er een Point wordt gegooid vóór er een 7 is gegooid. Deze inzet maak je door een fiche te plaatsen in het Don’t Pass Bar-vak vóór de openingsworp, de Come Out. De Don’t Pass wint bij een Come Out, wanneer er 2 of 3 wordt gegooid, verliest bij een 7 of een 11 en is een Push bij 12, wat inhoudt dat er geen actie is bij een 12 – elk ander nummer (4, 5, 6, 8, 9, 10) bepaalt het Point. Uitbetaling geschiedt 1-1. U merkt het als, de craps spelregels zijn veel uitgebreider dan de poker regels.

 

Craps Pass line spelen

Come Weddenschap

 — Nadat de Point is vastgesteld, is het mogelijk om in te zetten op Come weddenschappen en Pass Line weddenschappen. Come weddenschappen winnen wanneer de volgende worp een natural (7 of 11) is en verliezen bij een craps (2, 3 of 12). Elk ander nummer (4, 5, 6, 8, 9, 10) wordt het Come Point, en de Come inzet wint wanneer wederom de Come Point wordt gegooid of een 7. Er is geen Puck voor Come Points, en zodoende wordt de Come inzet verplaatst van het vakje Come op de Craps tafel naar het vakje dat het nummer bevat dat correspondeert met het nieuwe Come Point. Daarna wint de Come inzet wanneer er een Come Point wordt gegooid voor er een 7 is gegooid en verliest wanneer er een 7 wordt gegooid voordat er een Come Point is gegooid. Uitbetaling geschiedt 1-1.

Wanneer men eenmaal speelt voor een Come Point dan blijven de Come inzetten staan tot er een Come Point of een 7 is gegooid. Niet gesloten Come weddenschappen mogen niet gewijzigd of verwijderd worden – ze blijven staan tot er een Come Point is gegooid of een 7. Dus, een Come inzet blijft staan na het beëindigen van een ronde wanneer de ronde eindigt met een Point (en de Point dus een ander nummer is dan de Come Point). Wordt een ronde beëindigd door het gooien van een 7 dan verliezen alle Come inzetten.

Tijdens een ronde Craps kan de speler net zo veel Come weddenschappen plaatsen als hij wil. Houd er wel rekening mee dat wanneer de speler een Come inzet heeft geplaatst en de volgende worp een bestaande Come Point is, de eerdere Come inzet opgelost wordt in een win en de nieuwe Come inzet wordt geplaatst in het Come Point vak.

Don’t Come Weddenschap 

— Don’t Come weddenschappen zijn mogelijk nadat het Point is vastgesteld. Ze zijn ongeveer gelijk aan Don’t Pass weddenschappen en het tegenovergesteld van een Come weddenschap en winnen wanneer de volgende worp een 2 of 3 is, verliezen bij een 7 of 11 en Push (er gebeurt niets) bij een 12. Wanneer een Come Point is vastgesteld (4, 5, 6, 8, 9, 10) verschuift de Don’t Come inzet naar het bovenste vakje wat correspondeert met het Come Point nummer. Daarna wint de Don’t Come inzet wanneer een 7 wordt geworpen voordat het Come Point is gegooid, en verliest wanneer het Come Point is geworpen. Eenmaal gevestigd door een Come Point, Don’t Come inzetten blijven staan totdat ze opgelost zijn (en kunnen dus blijven staan na het beëindigen van een ronde), maar in tegenstelling tot Come inzetten mogen Don’t Come inzetten wel worden gewijzigd of verwijderd voordat ze opgelost zijn. Uitbetaling geschiedt 1-1.

Craps come wedenschap

De craps spelregels bij Veldinzet

— Een Field weddenschap is een speciale one roll weddenschap die wint wanneer de volgende worp één van de nummers 2, 3, 4, 9, 10, 11 of 12 is; dezelfde nummers die men ziet in het Field vak. Een Field weddenschap verliest wanneer er 5, 6, 7 of 8 wordt gegooid. Er wordt gelijk uitbetaald (1-1) bij 3, 4, 9, 10 en 11, en dubbel uitbetaald (1-2) bij 2 of 12. De inzetten kunnen altijd worden geplaatst voor iedere worp.

Big 6 en Big 8 Weddenschappen

— Een Big 6 is een weddenschap dat de 6 zal worden gegooid voor de 7, en een Big 8 is een weddenschap dat de 8 gegooid wordt voor de 7. Big bets/weddenschappen betalen gelijk uit wanneer de shooter de respectievelijke nummers gooit voor hij een 7 gooit, and verliest wanneer er een 7 wordt gegooid. Big weddenschappen gelden tijdens de Come Out worp en alle andere worpen en kunnen altijd blijven staan na het eind van een ronde (dat is een wanneer een ronde eindigt op een Point worp van 4, 5, 9 of 10). Big inzetten mogen ten alle tijden worden gewijzigd, geplaatst of verwijderd voor een worp.

Place Weddenschappen

— Bij Place weddenschappen wedt men voor of tegen het verschijnen van een bepaald nummer voordat de 7 wordt gegooid. Place weddenschappen mogen blijven staan na het eindigen van een ronde en zijn altijd Actief, zelfs tijdens een Come Out worp. Place weddenschappen mogen worden geplaatst, gewijzigd of verwijderd voor iedere worp.

Place to Win

— Deze inzet wedt dat het gekozen nummer (4, 5, 6, 8, 9, or 10) wordt geworpen voordat een 7 wordt gegooid. De bet/weddenschap wordt geplaatst in het onderste vak voor een gegeven nummer waar Place Bets: To Win staat.

Place to Win weddenschappen worden verrekend volgens onderstaande tabel:

Bet/weddenschapWint bijVerliest bijBetaaldGeen actie bij
4479:52,3,4,5,6,8,9,10,11,12
5577:52,3,4,5,6,8,9,10,11,12
6677:62,3,4,5,6,8,9,10,11,12
8877:62,3,4,5,6,8,9,10,11,12
9977:52,3,4,5,6,8,9,10,11,12
101079:52,3,4,5,6,8,9,10,11,12

Place Against weddenschappen 

— Bij deze weddenschap moet een 7 gegooid worden voordat het aangegeven nummer (4, 5, 6, 8, 9, or 10) wordt gegooid, dus plaatst men een Bet/weddenschap tegen Against dat nummer. De inzet wordt geplaatst in het één na hoogste vak voor een gegeven nummer zoals aangegeven door het Place Bets: Against vak. Place Against weddenschappen worden verrekend volgens onderstaande tabel:

Bet/weddenschapWint bijVerliest bijBetaaldGeen actie bij
4745:112,3,4,5,6,8,9,10,11,12
575

5:8

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
6764:52,3,4,5,6,8,9,10,11,12
8784:52,3,4,5,6,8,9,10,11,12
9795:82,3,4,5,6,8,9,10,11,12
107105:112,3,4,5,6,8,9,10,11,12

Buy Weddenschappen 

— Een Buy weddenschap wedt dat een specifiek nummer (4, 5, 6, 8, 9 or 10) wordt gegooid voordat er een 7 wordt geworpen. Buy bets/weddenschappen lijken op Place to Win weddenschappen omdat ze winnen wanneer het gekozen nummer wordt geworpen voordat er een 7 wordt gegooid. Het verschil is dat Buy weddenschappen echte kansen uitbetalen nadat het ingezette bedrag is verminderd met een 5% commissie (bedrag). In tegenstelling tot meeste casino’s die de commissie in rekening brengen bij het plaatsen van de inzet, brengen wij het niet eerder in rekening dan wanneer u wint. Buy weddenschappen kunnen blijven staan aan het eind van een ronde en zijn altijd actief – zelfs tijdens de Come Out worp. Buy weddenschappen mogen gewijzigd, geplaatst en verwijderd worden ten alle tijden en voor iedere worp. Buy weddenschappen worden verrekend volgens de volgende tabel:

Bet/weddenschapWint bijVerliest bijBetaaldGeen actie bij
447

min 5%

2:1

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
557

min 5%

3:2

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
667

min 5%

6:5

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
887

min 5%

6:5

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
997

min 5%

3:2

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
10107

min 5%

2:1

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12

Lay weddenschappen

— Bij een Lay Bet/weddenschap wedt men dat de 7 wordt geworpen voordat een specifiek nummer (4, 5, 6, 8, 9 or 10) wordt geworpen, dus men lay against het nummer. Wat dat betreft lijken Lay weddenschappen op Place Against weddenschappen. Het verschil is dat Lay weddenschappen echte kansen uitbetalen maar u moet wel 5% commissie betalen over het bedrag dat u wint. Lay inzetten mogen blijven staan aan het eind van een ronde en zijn altijd actief – zelfs tijdens een Come Out worp. Ze mogen ten alle tijden worden gewijzigd, geplaatst en verwijderd voor iedere worp. Lay weddenschappen worden verrekend volgens de volgende tabel:

Bet/weddenschapWint bijVerliest bijBetaaldGeen actie bij
474

1:2

min 5%

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
575

2:3

min 5%

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
676

5:6

min 5%

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
878

5:6

min 5%

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
979

2:3

min 5%

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
10710

1:2

min 5%

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12

Hardways

— Dit zijn weddenschappen dat de shooter het aangegeven nummer (4, 6, 8 or 10) als een paar (dubbele ogen) en dus de hard way) (de moeilijk weg) gooit vóór er een 7 wordt gegooid of voor men het aangegeven nummer de easy way gooit (dus niet als een paar, maar bijvoorbeeld als 5+1 of 4+2 voor een Zes in plaats van 3+3). Hard Way weddenschappen mogen geplaatst, gewijzigd en verwijderd worden ten alle tijden voor een worp en worden verrekend volgens de volgende tabel:

Bet/weddenschapWint bijVerliest bijBetaaldGeen actie bij
4Hard 47 of Easy 4

7:1

8 voor 1

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
6Hard 67 of Easy 6

10:1

10 voor 1

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
8Hard 87 of Easy 8

9:1

10 voor 1

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
10Hard 107 of Easy 10

7:1

8 voor 1

2,3,4,5,6,8,9,10,11,12

One Roll weddenschappen — Dit is een groep van weddenschappen met een hoge uitbetaling die alleen gelden voor één dobbelstenen worp, dus de inzet blijft niet staan maar wordt meteen gewonnen of verloren. One Roll weddenschappen mogen geplaatst, gewijzigd en verwijderd worden ten alle tijden voor een worp.

Any Seven — Wedt dat de volgende worp van de dobbelstenen een 7 zal zijn, bestaande uit iedere mogelijke combinatie (1+6, 2+5, 3+4, 4+3, 5+2, 6+1). Wanneer er bij de volgende worp een 7 wordt gegooid betaalt men 5 voor 1 uit (4 tot 1). Bij ieder ander nummer verliest men.

De Any Craps spelregels

— Wedt dat één van de craps nummers (2, 3 of 12) wordt gegooid bij de volgende worp (dit kan iedere worp zijn en is niet beperkt tot de Come Out worp). Deze inzet betaalt 8 voor 1 uit (7 tot 1). Speler verliest wanneer er een ander nummer dan 2, 3 of 12 wordt gegooid bij de volgende worp.

C & E Bets — De C bet/weddenschap is slecht een andere manier waarop een Any Craps inzet wordt geplaatst. Door op iedere willekeurige C te klikken wordt de inzet geplaatst op de laagste C. Uitbetaling geschiedt 8 voor 1 (7 tot 1) bij Any Craps (2, 3 of 12) en verliest op alle andere nummers. Op dezelfde wijze is een E Eleven of Yo weddenschap een andere manier van het plaatsen van een 11 Horn weddenschap (5+5 of 6+5). Door te klikken op een willekeurige E plek plaatst u de inzet op de laagste E. Betaalt 16 voor 1 (15 tot 1) wanneer de volgende worp een 11 is en verliest bij ieder ander geworpen nummer.

C & E Split — Door een fiche te plaatsen op de horizontale lijn/bar dat de C en E vakken met elkaar verbindt kunt u gelijktijdig een weddenschap plaatsen op Any Craps en Any Eleven met slecht één enkele inzet. Klikken op een willekeurige C-E bar/lijn zal deze weddenschap plaatsen op de bovenste C-E bar/lijn. U wint bij een 2, 3, 11 of 12 bij de volgende worp en verliest bij ieder ander resultaat van de dobbelstenen. Uitbetaling geschiedt 4 voor 1 (3 tot 1) bij craps (2, 3 or 12) en 8 voor 1 (7 tot 1) bij Yo (11).

De craps spelregels en weddenschappen

4 Way Horn weddenschap — Door fiches te zetten in het Horn Bet vak wedt men op alle vier individuele Horn bets/weddenschappen met slechts één inzet (die met vier moet worden vermenigvuldigd). Wordt er een 2 of 12 bij de volgende worp gegooid dan wordt er 31 voor 4 uitbetaald (27 tegen 4), bij een 3 of 11 wordt er 16 voor 4 (12 tegen 4) uitbetaald. Dit is een eenvoudige manier om op alle 4 de Horn Bets te wedden met slechts één inzet/klik en is gelijkwaardig aan het plaatsen van 1/4 van een inzet op elk van de vier onafhankelijke Horn Bet lokaties.

Supplemental weddenschappen — Supplemental weddenschappen (ook wel bekend als Odds weddenschappen) zijn back-up weddenschappen op bestaande Line weddenschappen (zoals Pass, Don’t Pass, Come of Don’t Come). Ze zijn voorwaardelijk omdat de Point (of Come Point) reeds moet gevestigd zijn (dus men kan geen Pass Odds of Don’t Pass Odds weddenschap plaatsen tijdens een Come Out) en men moet reeds een Line weddenschap hebben geplaatst om de Odds te kunnen plaatsen voor een betreffende Line. De maximale Odds inzet is 3x de bestaande Line inzet. Zijnde een Back Up weddenschap, de Odds weddenschap wint alleen wanneer de daarbij corresponderende Line weddenschap wint, en verliest wanneer de corresponderende Line verliest. Er is geen huis ‘edge’ voor Odds weddenschappen en dus betalen ze werkelijke kansen, true odds, uit zoals hieronder is aangegeven:

In tegenstelling tot de originele Pass en Don’t Pass weddenschappen kunnen alle niet opgeloste Odds weddenschappen worden verwijderd of gewijzigd tussen verschillende worpen. Pass Odds en Don’t Pass Odds worden altijd opgelost aan het eind van een ronde, maar Come Odds en Don’t Come Odds worden alleen opgelost wanneer de Come Point of een 7 wordt geworpen, en blijven dus staan na het beëindigen van een ronde. Deze weddenschappen zijn dus actief tijdens een Come Out worp.

Pass Odds — Een Pass Odds weddenschap kan men plaatsen door te klikken op het licht gekleurde gedeelte op de uiterst rechtse kant van de Pass Line. Voor het plaatsen van Pass Odds weddenschappen dient u te wachten met inzetten tot de Point is gevestigd. Wanneer er geen Pass Line inzet mogelijk is hoort u een fout toon wanneer u klikt in het nu inactieve Pass Line vak. Uitbetaling geschiedt 2 tegen 1 wanneer de Point 4 of 10 is, 3 tegen 2 wanneer er een 5 of 9 wordt gegooid en 6 tegen 5 wanneer de Point een 6 of 8 is.

Don’t Pass Odds — Een Don’t Pass Odds weddenschap kan men plaatsen door te klikken op het licht gekleurde gedeelte uiterst links van de horizontale Don’t Pass Bar of veld. Om Don’t Pass Odds weddenschappen te plaatsen moet men wachten tot de Point is gevestigd. Wanneer er geen Don’t Pass Odds weddenschap mogelijk is, hoort u een fout toon wanneer er geklikt wordt in het nu inactieve Pass Line vak. Uitbetaling geschiedt 1 tegen 2 bij een Point van 4 of 10, 2-3 bij een 5 of 9 Point en 5 tegen 6 bij een 6 of 8 Point. Vergeet niet dat Don’t Pass bets/weddenschappen (Line en Odds) winnen bij een 7 en verliezen bij de Point.

Come Odds — Een Come Odds weddenschap plaatst men door te klikken op het licht gekleurde vak boven het genummerde Come Out vak. Om een Come Odds weddenschap te plaatsen moet u wachten tot de Come Out Point is gevestigd. Wanneer er geen Come weddenschap mogelijk is, hoort u een fout toon wanneer er geklikt wordt in het nu inactieve Come inzet vak. Uitbetaling geschiedt 2 tegen 1 wanneer de Come Point een 4 of 10 is, 3 tegen 2 bij een Come Point van 5 of 9 en 6 tegen 5 bij Come Points van 6 of 8.

Don’t Come Odds — Om in te zetten voor Come Odds weddenschappen klikt men op het licht gekleurde deel van het bovenste vak boven de Come Point nummer. Voor het plaatsen van Don’t Come Odds weddenschappen dient men te wachten tot de Come Point is gevestigd. Wanneer er geen Don’t Come weddenschap mogelijk is, hoort u een fout toon wanneer er geklikt wordt in het nu inactieve inzet vak. Uitbetaling geschiedt 1 tegen 2 wanneer de Come Point een 4 of 10 is, 2 tegen 3 bij een 5 of 9 Come Point en 5 tegen 6 bij een Come Point van 6 of 8. Denk eraan dat Don’t Come weddenschappen (Line en Odds) winnen bij een 7 en verliezen bij de Come Point.

Houdt u rekening met het verschil in uitbetalingen tussen Pass/Come Odds en Don’t Pass/Don’t Come Odds. Wanneer de Point 5 is, betaalt een winnende $12 Pass Odds inzet 3 tegen 2 en krijgt de speler $30 ($18 winst + $12 inzet). Echter, een winnende $12 Don’t Pass inzet betaalt 2 tegen 3 wanneer de Point 5 is, dus is de uitbetaling slechts $20 ($8 winst + $12 inzet).

Veel gestelde vragen over de Craps spelregels

Hoe start een speelronde en hoe gaat het dan?

Bij Craps, gooit een shooter een paar dobbelstenen om een Point vast te stellen – en bets worden daarna ingezet of de shooter hetzelfde Point kan werpen voordat er een 7 wordt gegooid.

De reeks van dobbelsteen worpen die nodig zijn om een Point te herhalen noemt men een ronde. Elke ronde begint met een zogenaamde Come Out worp waarbij de shooter probeert het Point te bepalen. Een paar dobbelstenen kan dus een Point maken van 2 tot 12 , maar enkel een totaal van 4, 5, 6, 8, 9, of 10 kan een Point worden. 2, 3, en 12 noemt men craps, een totaal van 7 of 11 noemt men natural.

Wat zijn de inzet opties bij Craps?

Een Pass Line inzet wedt dat de shooter een Point gooit voordat hij een 7 gooit. De inzet voor een Pass Line moet geplaatst worden vóór de Come Out worp. Bij een natural worp (7 of 11) wint de Pass Line inzet meteen. De Pass Line inzet verliest, of craps out, bij een Craps (2, 3 of 12) tijdens de Come Out.

Ieder ander Come Out worp resultaat (4, 5, 6, 8, 9 en 10) wordt het Point en een schijf, Puck genaamd wordt met de zijde ON op de Craps tafel gelegd over het vak met het geworpen nummer om aan te geven dat er een Point is gegooid. 

Niet afgewerkte op onopgeloste “Pass Line” inzetten kunnen niet worden verwijderd of veranderd; ze blijven staan tot het eind van de ronde. 

De Don’t Pass is het tegenovergestelde van de Pass: de inzet wint wanneer er een 7 wordt gegooid vóór het Point wordt gegooid en verliest wanneer er een Point wordt gegooid vóór er een 7 is gegooid. Deze inzet maak je door een fiche te plaatsen in het Don’t Pass Bar-vak vóór de openingsworp, de Come Out. De Don’t Pass wint bij een Come Out, wanneer er 2 of 3 wordt gegooid, verliest bij een 7 of een 11 en is een Push bij 12, wat inhoudt dat er geen actie is bij een 12 – elk ander nummer (4, 5, 6, 8, 9, 10) bepaalt het Point. Uitbetaling geschiedt 1-1.

Welke veld inzetten zijn er?

Een Field weddenschap is een speciale one roll weddenschap die wint wanneer de volgende worp één van de nummers 2, 3, 4, 9, 10, 11 of 12 is; dezelfde nummers die men ziet in het Field vak. Een Field weddenschap verliest wanneer er 5, 6, 7 of 8 wordt gegooid. Er wordt gelijk uitbetaald (1-1) bij 3, 4, 9, 10 en 11, en dubbel uitbetaald (1-2) bij 2 of 12. De inzetten kunnen altijd worden geplaatst voor iedere worp. Je hebt Big 6 en Big 8 Weddenschappen, Place Weddenschappen en Place to Win

 

Wat zijn de uitbetalingen bij Craps

De uitbetalingen bij Craps zijn er in vele soorten en maten. Wij hebben hier een duidelijk overzicht van gemaakt. Deze leest u hier bij Craps uitbetalingen.

Craps spelen

Uitbetalingen bij Craps:

Noot: Alle uitbetalingen worden afgerond naar de dichtste hele valuta eenheid. Grafische weergave van de uitbetalingen worden afgerond naar de dichts bijzijnde hele fiche waarde en kunnen daardoor enigszins afwijken van de werkelijke uitbetaling, die precies is weer gegeven in de tekst naast de stapel.

Bet/Weddenschap NaamBeschrijvingBetaalt
Pass Line7 of 11 bij een Come Out worp, Point daarna1:1
Don’t Pass2 of 3 bij een Come Out worp, 7 daarna1:1
Come7 of 11 bij een Come worp, Come Point daarna1:1
Don’t Come2 of 3 bij een Come worp, 7 daarna1:1
Field2, 3, 4, 9, 10, 11 of 12 bij volgende worp2:1 bij 2 of 12
1:1 bij 3, 4, 9, 10 of 11
Big 66 voor 71:1
Big 88 voor 71:1
Place/Plaats 4 to Win (om te winnen)4 voor 79:5
Place/Plaats 5 to Win (om te winnen)5 voor 77:5
Place/Plaats 6 to Win (om te winnen)6 voor 77:6
Place/Plaats 8 to Win (om te winnen)8 voor 77:6
Place/Plaats 9 to Win (om te winnen)9 voor 77:5
Place/Plaats 10 to Win (om te winnen)10 voor 79:5
Place Against 47 voor 45:11
Place Against 57 voor 55:8
Place Against 67 voor 64:5
Place Against 87 voor 84:5
Place Against 97 voor 95:8
Place Against 107 voor 105:11
Buy 44 voor 72:1 na 5% commissie
Buy 55 voor 73:2 na 5% commissie
Buy 66 voor 76:5 na 5% commissie
Buy 88 voor 76:5 na 5% commissie
Buy 99 voor 73:2 na 5% commissie
Buy 1010 voor 72:1 na 5% commissie
Lay 47 voor 41:2 min 5% van de winst
Lay 57 voor 52:3 min 5% van de winst
Lay 67 voor 65:6 min 5% van de winst
Lay 87 voor 85:6 min 5% van de winst
Lay 97 voor 92:3 min 5% van de winst
Lay 107 voor 101:2 min 5% van de winst
Hard Four4 de Hard Way voor een 7 of Easy 47:1
Hard Six6 de Hard Way voor een 7 of Easy 69:1
Hard Eight8 de Hard Way voor een 7 of Easy 89:1
Hard Ten10 de Hard Way voor een 7 of Easy 107:1
Any Seven7 bij de volgende worp4:1
Any Craps2, 3 of 12 bij de volgende worp7:1
Horn: 2 Craps2 bij de volgende worp30:1
Horn: 3 Craps3 bij de volgende worp15:1
Horn: 11 (Yo)11 bij de volgende worp15:1
Horn: 12 Craps12 bij de volgende worp30:1
Horn Bet
(4-Way Horn)
2, 3, 11 of 12 bij de volgende worp27:4 bij 2 of 12
12:4 bij 3 of 11
C: Any Craps2, 3 of 12 bij de volgende worp7:1
E: Eleven (Yo)11 bij de volgende worp15:1
C & E Split2, 3, 11 of 12 bij de volgende worp3:1 bij 2, 3 of 12
7:1 bij 11
Pass OddsPoint vóór een 7, backup naar Pass Line2:1 bij een 4 of 10 Point
3:2 bij een 5 of 9 Point
6:5 bij een 6 of een 8 Point
Don’t Pass Odds7 voor een Point, backup naar Don’t Pass weddenschap1:2 bij een 4 of 10 Point
2:3 bij een 5 of 9 Point
5:6 bij een 6 of een 8 Point
Come OddsCome Point voor een 7, backup naar Come weddenschap2:1 bij 4 of 10 Come Point
3:2 bij 5 of 9 Come Point
6:5 bij 6 of 8 Come Point
Don’t Come Odds7 voor Come Point, backup naar Don’t Come weddenschap1:2 bij 4 of 10 Come Point
2:3 bij 5 of 9 Come Point
5:6 bij 6 of 8 Come Point

 

Werkt het martingale systeem bij craps?

Werkt het martingale systeem bij craps?

Werkt het martingale systeem bij craps? Veel gokkers in het fysieke en online casino zweren bij bepaalde inzetsystemen, waarmee ze uiteindelijk van het huis kunnen winnen. Eén van de meest voorkomende tactieken is het martingale systeem. Maar werkt deze methode ook...

read more
Kun je craps spelen in het Holland Casino online?

Kun je craps spelen in het Holland Casino online?

Kun je Craps spelen in het Holland Casino online? Kun je in de online omgeving van Holland Casino craps eigenlijk ook spelen? In dit artikel geven we je antwoord op die vraag en leggen we ook uit hoe het dobbelspel, ook bekend als seven-eleven, werkt. Als je online...

read more

Craps woordenboek:

Pass LineAlleen mogelijk voordat er een ‘come out’ is geweest. Succesvol wanneer de ‘come out’ 7 of 11 is. De ‘shooter’ verliest als de ‘come out’ 2, 3 of 12 is. Uitkomst van de dobbelstenen 4, 5, 6, 8, 9, of 10? Dan is dit cijfer het nieuwe ‘point’.Om te kunnen winnen, moet de ‘shooter’ hetzelfde cijfer nogmaals gooien voor er een 7 wordt gegooid. Als de ‘shooter’ een 7 gooit nadat het nieuwe ‘point’ is gezet, verliest hij zijn geplaatste inzet. Wint de ‘shooter’? Dan wordt de inzet eenmaal uitbetaald. Nadat er een ‘point’ is gegooid, kan de inzet niet meer worden veranderd. Pas als er een nieuw ‘point’ is of de worp een 7, dan kan de inzet worden gewijzigd.
Don´t Pass LineTegenovergestelde van een ‘Pass Line’. Wordt geplaatst voor de ‘come out’ op het ‘Don’t Pass Line Field’. De inzet is succesvol als er 2 of 3 wordt gegooid. De winst is eenmaal de inzet. De inzet gaat verloren bij een 7 of een 11. Bij een 12 is het gelijkspel, de inzet wordt teruggegeven. Er is een nieuw ‘point’ bij 4, 5, 6, 8, 9 of 10. Daarna dient de ‘shooter’ een 7 te gooien om het ‘point’ opnieuw te zetten. Gooit hij eerst een ‘point’ en geen zeven? Dan verliest de ‘shooter’ z’n inzet.
ComeVoordat de dobbelstenen worden gegooid, wordt de inzet op het ‘Come Field’geplaatst. Na de worp wordt er een nieuw ‘point’ vastgesteld. Succesvol wanneer de ‘come out’ 7 of 11 is. De ‘shooter’ verliest als de ‘come out’ 2, 3 of 12 is. Uitkomst van de dobbelstenen 4, 5, 6, 8, 9, of 10? Dan is dit cijfer het nieuwe ‘come point’. In deze box staat meestal 4, 5, zes, 8, negen of 10. Je krijgt de inzet terug op het moment dat het nieuwe ‘point’ gegooid wordt. De inzet blijft liggen totdat er een 7 gegooid wordt. Inzetten op het ‘come point’ kunnen niet worden verwijderd.
Don´t ComeTegenovergestelde van een ‘Come’. De inzet wordt geplaatst op het ‘Don’t Come Field’. De inzet is succesvol als er 2 of 3 wordt gegooid. De winst is eenmaal de inzet. De inzet gaat verloren bij een 7 of een 11. Bij een 12 is het gelijkspel, ook wel ‘push’, de inzet wordt teruggegeven. Er is een nieuw ‘point’ bij 4, 5, 6, 8, 9 of 10. In deze box staat meestal 4, 5, zes, 8, negen, of 10. Daarna dient de ‘shooter’een 7 te gooien om het ‘point’ opnieuw te zetten. Gooit hij precies het ‘comepoint’? Dan verliest de ‘shooter’ z’n inzet.
OddsEen inzet op ‘Odds’ is een zogenaamde ‘back-up’ inzet: je kunt dan een extra keer inzetten op ‘Come’, ‘Don’t Come’, ‘Pass Line’ of ‘Don’t Pass Line’. Je kunt maximaal 3 keer de oorspronkelijke inzet plaatsen.
Odds Pass LineOp het moment dat er een nieuw ‘point’ is vastgesteld, kan je een nieuwe ‘Pass Line Odds’ plaatsen door naast het ‘Pass Line Field’ je inzet te plaatsen. Je wint op het moment dat de worp goed is volgens de principes van de ‘Pass Line’. Je krijgt een uitbetaling die afhankelijk is van het op dat moment gegooide aantal punten.
Don´t Pass Line OddsWanneer het nieuwe ‘point’ is vastgesteld, kun je een inzet plaatsten in het ‘Don’t Pass Bar Field’. Deze staat naast de ‘Don’t Pass Line’ inzet. Deze uitbetaling is als volgt: 1:2 als de uitkomst van de worp een 4 of 10 is, 2:3 als de uitkomst een 5 of 9 is. 5:6 als de uitkomst een 6 of 8 is. Alle onbesliste inzetten worden verwijderd van het bord.
Come OddsOp het moment dat het nieuwe ‘come point’ is vastgesteld, kan er een inzet worden geplaatst onder de ‘Come’ inzet. De inzet wordt geplaatst in de box voor het ‘come point’, met meestal 4, 5, zes, 8, negen of 10. De winst is 2:1 wanneer de uitkomst van de worp 4 of 10 is, 3:2 wanneer deze uitkomst 5 of 9 is en 6:5 op het moment dat er een 6 of een 8 wordt gegooid. Aan de hand van de oorspronkelijke ‘Odds’ wordt deze inzet bepaald.
Don´t Come OddsNadat het nieuwe ‘come point’ is vastgesteld, kun je een inzet plaatsen in de zogenaamde ‘Bar’, boven ‘Don’t Come’. Deze ‘Bar’ is dezelfde box als 4, 5, zes, 8, negen of 10. Bij winst krijg je 1:2 keer je inzet wanneer er 4 of 10 gegooid is, 2:3 met een uitkomst van 5 of 9 en 5:6 wanneer er een 6 of 8 op tafel ligt. Wanneer een ‘Don’t Come Odds’ niet is beslist, blijft deze op tafel liggen.
FieldEen ‘Field’ inzet wordt door mensen geplaatst op het moment dat je denkt dat de volgende worp een 2, 3, 4, 9, 10, 11 of 12 als uitkomst heeft. Je plaatst deze inzet op de ‘Field’ box, voordat er met de dobbelstenen wordt gegooid. Wanneer er een 3, 4, 9, 10 of 11 op tafel komt, wordt er aan de ‘shooter’ eenmaal de inzet uitbetaald. Wanneer de uitkomst 12 is wordt met 2 of 3 tegen 1 uitbetaald: drie keer de inzet. In het geval van 2, ontvang je 2 keer de inzet. Als de uitkomst 5, 6, 7 of 8 is, verliest een speler zijn geplaatste ‘Field’ inzet.
Big 6 & Big 8Een inzet op een ‘Big 6’ betekent inzetten op een gegooid puntenaantal van 6, voordat er een 7 op tafel komt. Hetzelfde geldt voor de ‘Big 8’, alleen moet er dan een 8 op tafel komen voordat er een 7 op tafel komt. Je plaatst deze inzet in de ‘6’ of ‘8’ box. Je krijgt de inzet eenmaal uitbetaald op het moment dat de ‘shooter’een 6 of 8 gooit voordat er een 7 op tafel komt. De inzetten die onbeslist zijn, worden van de tafel verwijderd.
PlaceBij een inzet op ‘Place Win’ wed je op het moment dat er 4, 5, 6, 8, 9 of 10 wordt gegooid. Je wint op het moment dat dit puntenaantal op tafel komt. Voorwaarde is wel dat er nog geen 7 op tafel is gekomen. Je plaatst deze inzet in de box met 4, 5, zes, 8, negen of 10. Winst wordt op de volgende manier uitbetaald: 7:6 voor een worp die 6 of 8 oplevert, 7:5 voor een worp die de cijfers 5 en 9 oplevert en 9:5 voor de cijfers 4 en 10.
Bij een ‘Place Lose’ inzet wed je op het moment dat er een 7 wordt gegooid. Dit moet voor het moment zijn dat er een 4, 5, 6, 8, 9 of 10 wordt gegooid. Je plaatst deze inzet in het vak met de cijfers 4, 5, zes, 8, negen of 10. Wanneer je wint, krijg je 4:5 uitbetaald op het moment dat er 6 of een 8 wordt gegooid, 5:8 voor 5 en 9 en 5:11 voor 4 en 10.
BuyEen ‘Buy’ inzet betekent een inzet op een 4, 5, 6, 8, 9 of 10 voordat er 7 op tafel komt. Je plaatst deze op de gelijknamige box, met de waarden 4, 5, zes, 8, negen of 10. Er is een marge van 5%, die wordt belast op de winst die je met deze inzet maakt. De uitbetaling is 6:5 voor de cijfers 6 en 8, 3:2 voor 5 en 9 en 2:1 voor 4 en 10.
LayEen ‘Lay’ inzet is het tegenovergestelde van een ‘Buy’ inzet. Je wedt dat er eerst een 7 wordt gegooid voordat er een 4, 5, 6, 8, 9 of 10 op tafel komt. Je plaatst deze boven de box waar ‘Lay’ op staat en overeenkomt met de volgende cijfers: 4, 5, zes, 8, negen of 10. Er is een marge met een waarde van 5% die geldt als belasting over de winst. De uitbetaling is 5:6 voor 6 en 8, 2:3 voor 5 en 9 en 1:2 voor 4 en 10. Een ‘Lay’ inzet die onbeslist is, wordt van tafel verwijderd.
Any 7Bij een inzet op ‘Any 7’ wed je erop dat de uitkomst van de volgende worp precies 7 is. Wanneer de uitkomst een 7 is, wordt de inzet 4 keer aan de speler uitbetaald.
Any CrapsBij een inzet op ‘Any Craps’ wed je erop dat de uitkomst van de volgende 2, 3 of 12 is. Elke inzet is hier geldig, zolang deze maar in de ‘Any Craps’ box is geplaatst. Wanneer de uitkomst 2, 3, of 12, krijg je 7 keer je inzet terug.
HornBij het plaatsen van een inzet op de ‘Horn’ wed je erop dat de uitkomst 2, 3, 11 of 12 is. Elke worp die op tafel komt, geldt voor deze inzetten. Heb je een winnende inzet? Dan wordt deze 15:1 uitbetaald voor de totalen 3 en 11 en 30:1 voor de cijfers 2 en 12.
HardwayBij een ‘Hardway’ inzet wedt je dat de ‘shooter’ een dubbel aantal ogen gooit die samen 4, 6, 8, of 10 zijn (2+2, 3+3, 4+4, 5+5) voordat er een 7 op tafel komt. Deze ‘Hardway’ inzet wordt geplaatst in de box waar dubbele dobbelstenen staan. Wanneer je tweemaal een dubbel cijfer gooit en dus een 4, 6, 8 of 10, gooi je volgens de ‘Hardway’ dit puntenaantal.De ‘hardway’ 8 is bijvoorbeeld de worp van 4+4, terwijl je 8 ook kunt gooien door 5+3 of 6+2. Wanneer je wint met een ‘hardway’ 8 en je hebt een inzet geplaatst, krijg je 9:1 keer je inzet uitbetaald. Bij een ‘hardway’ 6 geldt dezelfde uitbetaling. Wanneer je een ‘hardway’ 4 of 10 gooit, ontvang je een uitbetaling van 7:1. Wanneer je niet wint, wordt de ‘Hardway’ inzet van tafel verwijderd.

 

Craps spelregels en Inzetten Activiteiten Gids:

Bet/weddenschapvoorwaarden en beperkingenPositie gedurende Come-out worpGedurende Midgame ( werpen voor point)
Pass Line

·                 Moet inzet plaatsen voor Come Out worp

·                 Niet mogelijk te verlagen of te verwijderen, maar kan verhogen nadat de Point is vastgesteld.

·                 Altijd opgelost aan het eind van een Ronde.

·                 Zet opnieuw in met “Line” knop.

ActiefActief
Don’t Pass

·                 Moet inzet plaatsen voor Come Out worp

·                 Altijd opgelost aan het eind van een Ronde.

·                 Zet opnieuw in met “Line” knop.

ActiefActief
Come

·                 Niet mogelijk te plaatsen/in te zetten totdat Point is vastgesteld.

·                 Niet mogelijk te verlagen of te verwijderen maar kan verhogen nadat Come Point is vastgesteld.

Geen nieuwe bets/inzetten maar niet opgeloste inzetten zijn Actief.Actief
Don’t Come·                 Niet mogelijk te plaatsen/in te zetten totdat Point is vastgesteld.Geen nieuwe bets/inzetten maar niet opgeloste inzetten zijn Actief.Actief
Field, Any Craps, Any Seven, Horn Bets, Elevens

·                One-roll enkel.

·                 Opnieuw inzetten met “One Roll” knop.

Big, Hardways, Buy, Lay, Place·                Geen enkeleActiefActief
Pass Odds, Don’t Pass Odds

 ·                 Er moet een Line inzet zijn geplaatst.

·                 Men kan tot 3x de Line weddenschap inzetten.

 

ActiefActief

Lees meer over craps in onze blog artikelen over online craps spelen: